Microscop in Cariologie (Odontologie)

Microscopia aplicată în Odontologie

În Odontologie microscopul este utilizat pentru a avea o vizibilitate maximă asupra situației cavitații orale în vederea aplicării tratamentelor odontologice.

dureri dentare

Ce este Odontologia?

Odontologia este ramura stomatologiei care se ocupă cu tratamentul cariilor, al leziunilor create de acestea si al durerilor dentare.

De ce utilizăm microscopul în Odontologie?

Utilizarea microscopului în odontologie are scopul de a avea maximă vizibilitate în a vedea dacă medicul dentist a curățat bine caria de pe dintele respectiv, dar se poate utiliza și în alte scopuri: vedem fisuri care au apărut pe dinte, acesta suferind foarte mult atunci când este cariat și forțele exercitate pe el cresc, apărând microfisuri care îi scad rezistența la forțele masticatorii, iar la un moment dat, ne trezim că s-a crăpat brusc și nu știm de ce .
Iată de ce, pentru că nu a fost tratată caria, sau nu a fost bine tratată. Astfel, putem aplica tratamente care să prevină craparea sau ruperea dintelui cu ajutorul microscopului dentar.
Dacă facem anestezie, așa cum își doresc mulți dintre pacienți, că să nu simțim durerea, medicul dentist, dacă nu are o bună vizibilitate, poate ajunge și la nerv, curățând o carie, atunci, cu microscopul putem observa din timp apropierea de camera pulpară (sau nervul dintelui) și evităm aceste incidente, totodată avem un diagnostic clar al profunzimii cariei, deși chiar și clinic, pe baza anamnezei ( interogatoriului pacientului) , putem afla gradul de profunzime al cariei, prin durerea: la cald, la rece, la dulce, stimuli precum: aspru, sărat, etc.

Despre Carii:

Cariile

Pot fii identificate după colorații diferite: alb, alb cretoase, galben, galben cenușiu, cenușii, negre( pacientul observă diferența de culoare față de restul danturii) .
Unii pacienți menționează că au acele pete din copilărie și că au fost la stomatolog și li s-a spus că nu sunt carii, dar defapt erau carii oprite în evoluție, iar la vârstă adultă trebuiesc curățate deoarece pot avansa și pot devenii nocive pentru sănătatea cavității orale.

Ce determină apariția Cariilor?

Caria dentară este un proces distructiv cronic al țesuturilor dure ale dintelui. Factorii care determină apariția cariilor sunt: calitatea smalțului, calitatea salivei, alimentația bogată în carbohidrați și glucide, placă bacteriană, igiena necorespunzătoare.
Simptomele cauzate de către carii sunt: sensibilitate la: dulce, acru, cald sau rece ce încetează o dată cu eliminarea stimulului, apariția unor colorații pe suprafața smalțului, precum am precizat anterior, respirație urât mirositoare, dureri dentare și gingie interdentară iritată sau sângerânda.

Preturi Speciale

Beneficiați de promoțiile noastre lunare!

În ce proceduri mai utilizăm microscopul?

Coafajul Direct

Este o procedura endodontica prin care se acoperă pulpa dentară cu o substanță cu acțiune antiseptică și antiinflamatoare, ce menține în totalitate vitalitatea pulpei dentare. Această procedura este utilizată în cazul cariilor profunde, cu camera pulpara deschisă și are scopul de a păstra vitalitatea dintelui prin stimularea formării de dentină nouă, pentru a acoperii pulpa.

coafaj direct-min

Coafajul Indirect

Este o procedura endodontica utilizata de asemenea in cazul cariilor profunde , dar in care eliminarea tesuturilor carioase ar duce la expunerea camerei pulpare, astfel ca , in loc sa elimine intreg tesutul afectat, medicul dentist insereaza in cavitatea respective agenti de coafare si o obturatie temporara, iar tratamentul are rolul de a proteja pulpa de substantele din exterior si pentru a stimula producerea de dentina noua.

coafaj indirect

Echipa Noastră

Dr. Raluca Uleanu

Chirurgie si Implantologie

Dr. Cristina Strimbeanu

Ortodontie

Dr Manea Lucian

Dr. Lucian Manea

Stomatologie Generala

Blog Dental Spa

Protezele Dentare

dental-veneer-diagram-scaled

Fatetele Dentare

Closeup / Prosthodontics or Prosthetic / Single teeth crown and bridge equipment model express fix restoration.

Coaroana Dentara

Dentists treat patients' teeth.

Odontologie

Această terapie de restaurare dentară este o latură a proteticii care restabileşte integritatea dinţilor naturali.

pediatric dentist. Little girl at the reception at the dentist.

Pedodontie

Profilaxia şi tratamentul afecţiunilor specifice dentiției temporare şi a dentiției permanente, la copii şi adolescenti.

latin girl's mouth with brackets

Ortodontie

Ortodonția este ramura medicinii dentare ce se ocupă cu rezolvarea problemelor de malocluzie şi malpoziție a dinţilor.

Doctor's hand with latex gloves taking stainless tweezers to help people with patience, on a white gray background. Modern medecine, life saving.

Chirurgie Orala

Diagnosticul şi tratamentul afecţiunilor gurii, dinţiilor, gingiilor, maxilarului şi mandibulei sub aspect funcţional şi..

Ne puteți contacta la numerele de telefon +40 755 095 455 sau +40 722 733 666 Luni – Vineri 9:00 – 23:00
Email office@dental-spa.ro sau completați  Formularul de contact